Wedstrijdverslag SV de Rijp JO9-1 - SV Beemster JO9-2 op 3 februari

4 februari 2024 19:45

Zaterdag 3 februari speelde onze JO9-1 een 'streekderby' tegen de JO9-2 van SV Beemster. Een leuke wedstrijd met geweldige inzet van de toppers van SV De Rijp, die in een gelijkspel eindigde. Lees het verslag van de wedstrijd.

Wedstrijd informatie
Datum: 2024-02-03
Klasse: tweede klasse
Tegenstander: SV Beemster JO9-2
Thuis/Uit: Thuiswedstrijd
Spelbegeleider: Patrick Smiet

Keeper: Aiden Smiet
Verdediging: Joeri van Dulken, Dani Klinkhamer en Winston Dekker Middenveld
Aanvallers: Koen Kaptein en Milan Stoop
Afwezig: Owen Arends, Mees de Vries, Liam Derksen

Weer
9 graden, prima temperatuur, bewolkt.

De wedstrijd

• De spelers kregen wederom enkele opdrachten mee vandaag. De keeper: "veel coachen". De verdedigers: "vrij staan aan de zijkant bij balbezit keeper" en "via de zijkanten naar voren voetballen" en Joeri kreeg de opdracht om 1 speler van s.v. Beemster 'uit te schakelen'. De aanvallers "Wat dichter bij de verdediging spelen dan normaal" en "aan de zijkant staan wanneer we gaan aanvallen".
  • We hadden vandaag 3 afwezigen dus hadden helaas niet de luxe om te wisselen.
  • 18-11-2023 speelden we thuis tegen s.v. Beemster JO9-2, toen verloren we met 3-10. Nu speelden we 4-4. We hadden zelfs de wedstrijd kunnen winnen maar helaas kwamen scoorden ze in de laatste 5 minuten nog 2x tegen.
  • Aiden zweefde vandaag weer door het doel en had enkele zeer mooie reddingen. Hij geeft ook echt leiding aan het team vanaf achteren en communiceert daar wat af! Het is mooi om te zien hoe jij je ontwikkelt! We zijn maar wat blij met jou op de goal!
  • Joeri drukte vandaag de 1e goal af, wat een plaatje. Het net rookte helemaal van deze kanonskogel! Geweldig! Vanuit onze ervaringen uit het verleden wisten we dat Beemster een gevaarlijke dribbelaar in het team heeft, Joeri had hem vandaag in zijn broekzak! Ook zagen we nog een aantal prachtige slidings, het publiek werd verwend.
  • Winston Dekker speelde op een een plek waar hij normaal gesproken liever niet speelt, maar hij deed dit echt fantastisch. Hij gaf zijn tegenstander geen kans en wist zelf ook nog enkele malen gevaarlijk langs de zijlijn een aantal mannen te passeren! Helaas was zijn doelpunt deze wedstrijd aan de verkeerde kant, maar dat gebeurt de besten, dat blijkt ..
  • Dani Klinkhamer speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen en deed dit ook op een plek die voor hem niet bekend was. Rechts achter .. maar ook rechtsvoor was hij te vinden. Hij dreunde zelfs de grootste mannen bij de tegenpartij tegen de grond en toonde geen angst! Super gedaan Dani!
  • Milan Stoop maakt vandaag 3 doelpunten en weet vaak op de goede plekken te staan! Samen met Koen waren er mooie een-tweetjes en ook verdedigend liet je zien te vechten voor het team! Klasse!!
  • Koen Kaptein speelde een goede wedstrijd! Hij wist enkele malen gevaarlijk zijn man te passeren en had ook oog voor z'n medespelers! Hij maakte een volley die zo hard was dat ze de bal bij de Beemster dijk moesten terughalen.

Scoreverloop
1-0 (Joeri)
1-1 (Winston e.d.)
2-1 (Milan)

Rust
3-2 (Milan)
4-2 (Milan)

Penalties
De penalties waren goed genomen en de Beemster had enkele keren hard op onze lat geschoten. De eindscore hier was 4-1 als jullie het zuiver hebben bijgehouden 😉

Bericht vanuit de leiding
Dit was de derde wedstrijd van fase 3. We hebben nu gewonnen, verloren en gelijk gespeeld. Maar de wedstrijd tegen Beemster was veruit de wedstrijd met de beste instelling. Jullie hebben gevochten en gestreden en een klein beetje pech gehad dat er we op het einde nog twee doelpunten tegen kregen, maar eerlijk is eerlijk een gelijk spel was wel een terechte uitslag! Een geweldige derby en hopelijk treffen we elkaar nog vaker want we raken steeds meer aan elkaar gewaagd!

Tot volgende week op de training!