SV DE RIJP KLEDINGFONDS – PROTOCOL VOETBALKLEDING JEUGD
© 2020

Inleiding
In dit protocol staan regels voor de voetbalkleding van de jeugd van SV De Rijp. Het protocol is opgesteld door het kledingfonds.

Wat is het kledingfonds?
1.     Het kledingfonds stelt zich tot doel ieder jeugdteam te voorzien van correcte en uniforme verenigingssportkleding.
2.     Het beheer van het kledingfonds wordt verricht door de sponsorcommissie die rechtstreeks onder het hoofdbestuur valt.
3.     Aangelegenheden betreffende het kledingfonds waarin dit protocol niet voorziet worden besproken in de sponsorcommissie.

Nieuw: de teamtas
Per 2020 zit het wedstrijdtenue in een teamtas en blijft bij de coach. Je komt naar het voetbalveld en kleed je daar om. Na afloop van de wedstrijd neem je de kleding niet mee naar huis. De coach draagt de verantwoordelijkheid dat de kleding om de beurt door een ouder van een teamlid wordt gewassen.

Van wie is de kleding?
Het wedstrijdtenue is eigendom van SV De Rijp en wordt in bruikleen aan de jeugdspelers verstrekt door de coach vanuit de teamtas. Uitzondering hierop is kleding die zelf is aangeschaft, bijvoorbeeld via de webshop.

Voetbalkleding pakket SV De Rijp bestaat uit:
Voor veldspelers: een wit shirt en een rode broek.
Voor de keepers: een keepershirt en zwarte keeperbroek.

Sokken zitten niet in het kledingpakket (rood voor veldspelers en zwart voor de keepers). Deze kan je los bestellen in de webshop. Op de website van SV De Rijp vind je de link naar de webshop.

Je bent een nieuw lid en begint met voetballen
1.     Per 2020 zit de kleding in een teamtas en blijft bij de coach.
2.     Je betaalt jaarlijks een afgesproken bedrag aan het kledingfonds. De eigen bijdrage per jeugdspeler bedraagt € 25,- per voetbalseizoen.
3.     Gebruik van het tenue tijdens trainingen en/of privé is niet toegestaan.

Je stopt met voetballen
1.     Als je stopt met voetballen bij SV De Rijp hoef je niets te doen, de kleding zit in de teamtas.
2.     Er volgt geen terugbetaling vanuit het kledingfonds, ook niet als je halverwege het seizoen stopt.

De verzorging van jouw kleding
Het wassen van de kleding in de teamtas wordt door de coach georganiseerd. Alle kleding dient te worden gewassen op max. 40°C (eventueel met voorwas) en kan niet in de wasdroger worden gedroogd. Gebruik van Vanish Oxi Action of Crystal White bij de witte wedstrijdshirts is toegestaan en kan geen kwaad voor de kleding. Het is belangrijk om na het wassen alle kledingstukken weer even te tellen, zodat tijdig gesignaleerd kan worden als iets stuk of kwijt is. Dan kunnen we ook tijdig zorgen dat de tas weer wordt aangevuld.

Je bent een kledingstuk kwijt of het is stuk:
Een ieder is verplicht om zorgvuldig met de kleding om te gaan.

1.     Je meldt bij jouw coach dat je een kledingstuk mist of dat het stuk is.
2.     Jouw coach zoekt contact met de club en geeft op welk kledingstuk vervangen moet worden.
3.     Aan jouw coach wordt het vervangende kledingstuk uitgereikt zodat de teamtas weer compleet is.

Je bent gegroeid en de kleding past niet meer
1.     Meld aan jouw coach dat de kleding te klein is geworden.
2.     Jouw coach zorgt ervoor dat je een passend tenue ontvangt (dat kan enige tijd duren als een groter tenue niet in de teamtas zit)

Tenslotte
Heb je een vraag waar jouw coach geen antwoord op heeft, mail jouw vraag dan naar [email protected]

Het kledingfonds SV De Rijp