Kantinediensten

Ieder lid vanaf achttien jaar en/of de ouders/verzorger (wettelijk vertegenwoordiger van een minderjarig lid) van SV De Rijp heeft rechten en plichten. Het recht om gebruik te maken van de faciliteiten die de club biedt en de plicht om één keer per jaar een kantinedienst te draaien. Voor leden tot achttien jaar worden de ouders/verzorger geacht dit op zich te nemen.

Overstap van app naar indelen per team
Zoals je misschien wel opgemerkt hebt staan er geen kantinediensten meer in de voetbal.nl app. Dit komt omdat het systeem een applicatiefout bevat. Ook werden afgelopen seizoen de kantinediensten op de zondagen niet goed gevuld, alsmede een verkeerde aanwezigheidsgraad op de zaterdagen. Om deze redenen schakelt onze vereniging over op het handmatige systeem wat wordt ondersteund door het secretariaat van onze vereniging. Dit betekent dat het app systeem voor dit seizoen buiten gebruik is! Neemt niet weg dat de ouders die zich al opgegeven hebben (compliment!) contact op kunnen nemen met het secretariaat om hun reeds ingeplande datum definitief vast te stellen op onze lijst.

Try out verliep goed
We zijn niet zomaar overgestapt op deze nieuwe manier van indeling. We hebben een try out gedaan met een aantal teams en dit is ons zeer goed bevallen (door ouders en bestuur!).

Kantinebezetting is belangrijk
Iedereen begrijpt zelf de noodzaak wel van onze kantinediensten. Als wij op deze manier de kantinediensten goed kunnen vullen is een systeem met ‘boetes’ niet nodig. Kortom wij rekenen op u net zoals u op ons kunt rekenen.

Voor de duidelijkheid hebben we de spelregels op een rij gezet:

Spelregels kantinedienst

• Ieder lid of ouder van een jeugdlid draait één keer per seizoen kantinedienst (per jeugdlid).
  • Op zaterdag is deze kantinedienst van 8:30 tot 14:30 uur.
  • Op zondag zijn de tijden wisselend. De teams maken voor het hele seizoen alvast een schema.
  • Wie onverhoopt op de opgegeven dagen verhinderd is moet zelf voor vervanging zorgen binnen het team.
  • Trainers en bestuursleden zijn gevrijwaard van kantinediensten.

Aanvullende spelregels voor zaterdag

• Via de groepsapp van de trainers/teammanagers/ouders wordt per week ‘een thuisspelend team’ tijdig aangewezen door het secretariaat om 1 of 2 ouders/verzorgers voor de kantinedienst aan te leveren. Per team kan men dus zelf kijken naar beschikbaarheid voor deze datum.
  • Er wordt ‘per fase’ gepland rechtstreeks van het wedstrijdprogramma op voetbal.nl en we proberen zo ruim mogelijk van tevoren de juiste thuisspelende jeugdteams aan te wijzen.
  • De trainer/teammanager geeft de namen z.s.m. door, uiterlijk op de donderdag voor de betreffende kantinedienst door een app te sturen naar secretariaat.
  • Een ieder doet één kantinedienst van 8:30 tot 14:30 uur (per jeugdlid uiteraard) en heeft daarmee volledig voldaan aan zijn of haar verplichting jegens onze vereniging.
  • Ieder thuisspelend team komt willekeurig aan de beurt. Alles wordt bijgehouden en geregistreerd.

Verzoek tot ‘vrijstelling’ bij bijzondere omstandigheden
Er zijn natuurlijk altijd bijzondere of misschien wel gewijzigde omstandigheden waardoor een ouder/verzorger niet aan zijn of haar verplichting kan voldoen terwijl hij of zij dit wel zou willen. Onze vereniging is sociaal en betrokken en wij zijn blij met ieders lidmaatschap. Je kunt dan eventueel een verzoek tot ‘vrijstelling’ indienen. Dit kan per mail naar: [email protected].
Vermeld naam en telefoonnummer en het secretariaat neemt contact met je op.

Vaste vrijwilliger worden?
Tot slot, mocht je de kantinedienst als uiterst plezierig hebben ervaren, meld je dan aan als vaste vrijwilliger bij onze vereniging! Er is een hoop mooi werk te doen, dus er is geen tijd te verliezen! Ook hier rekenen wij op een hoop aanmeldingen😉.

Namens onze prachtige vereniging alvast bedankt voor uw geleverde inzet.

Met vriendelijke groet,
Bestuur SV De Rijp