Wedstrijdverslag EVC - SV de Rijp JO11-2 op 27 januari

30 januari 2024 15:15

Zaterdag 27 januari, 10.30 uur, Edam.

Een heerlijke voetbaldag in het zonnetje bij EVC met onze Rijper leeuwen van de 11-2. Lees het verslag van de doelpuntrijke wedstrijd.

Vooraf in de kleedkamer afgesproken:
Druk blijven zetten op de bal.
Communiceren achterin vanuit Xavi richting de verdediging.
Hou je man in de gaten!

We waren er klaar voor. Na vorige week binnen 1 minuut 0-1 achter staan moesten we nu echt sterk starten. En dat deden we ook! Na amper 2 minuten spelen scoorde Leon (onze top verdediger) met een prachtig schot. 1 minuut later kregen we een corner, Pim achter de bal en scoorde rechtstreeks vanuit de corner 2-0 binnen 3 minuten!! Dat ging lekker! Bas was zeer sterk op het middenveld en ondanks dat de tegenstander 10cm groter was, waren ze niet sneller en kwamen ze niet tot aan hun voorhoede.

Helaas kwam EVC in protest en maakte 1 minuut later de 2-1 en 3 minuten later de 2-2. De jongens waren even aan het slapen. Lang bleef het 2-2 en was de wedstrijd in evenwicht tot dat Jamie met een razendsnelle actie de 2-3 erin schoot. In de 22e minuut van de wedstrijd maakte EVC helaas de gelijkmaker en zo gingen we dan ook de rust in.

In de kleedkamer volgde daarna een goed gesprek met de jongens. Waar lag de focus nou op? Wat gaat er goed en wat kan er beter. Dit was voor iedereen duidelijk en vol vertrouwen gingen wij de 2e helft in. Na 7 minuten van de 2e helft scoorde EVC vanuit een goede aanval en ze lieten Xavi grabbelend achter. Xavi die een uiterst goede wedstrijd keept en op geen enkele fout te betrappen was had nu even niets in te brengen op de sterke start van de spits van EVC. Langs de kanten waren beide trainers druk met coachen. We stonden namelijk 3-4 achter! Gelukkig 5 minuten na de 3-4 maakte Pim de 4-4! We zijn weer terug in de wedstrijd. 2 minuten later, 14e minuut in de 2e helft kwam Jamie met een prachtig schot voor de verdedigers en schoot de bal zo in de kruising. Jamie die overal en nergens stond, daar werd de tegenstander gek van en daarom was Jamie wederom weer vaak slachtoffer van schop partijen.
Joep werd gewisseld en zoals altijd is hij daar niet blij mee. Zo fanatiek als hij is kwam hij er na 7 minuten in met 1 missie: scoren!! En dit deed Joep direct. En ook de laatste goal was van onze spits Joep. De 4-7 stond op het scorebord met nog 3 minuten te spelen. Middenvelder/aanvaller Jace kreeg nog een grote kans maar helaas ging die net naast. Jammer!! De Rijp speelde de bal nog wat rond en EVC voelde zich al verloren. De scheidsrechter floot af en op deze prachtige voetbal ochtend staken wij de 3 punten in onze zak. Heerlijk gestreden jongens!!

In the spotlight:
Onze Dax, ook half slapend nog steeds 1 van de talenten van de 11-2.
Bram Konijn: zeer sterke verdediger, heeft geen overtreding nodig dus komt altijd met schone voetbal kleren thuis.
Bram De Ruiter: middenveld of verdediging maakt hem niet uit. Gewoon op de bal…of de man?!
James: met inzet en strijd alla Messi Ronaldo Ronaldo Messi zoals hij zelf zegt, komt het helemaal goed!

Jongens, ik ben trots op jullie!

Anika, trainer-coach JO11-2