Geslaagden cursus Jeugdvoetbalcoach

26 januari 2024 12:30

Afgelopen maandag is er een einde gekomen aan de eerste KNVB Jeugdvoetbalcoach cursus (JVC). In totaal hebben de 13 van onze jeugdtrainers met succes deelgenomen, en geleerd wat de basis is van een goede voetbaltraining die afgestemd is op hun leeftijdsgroep.

Deze vier avonden stonden onder begeleiding van KNVB docent Nick Geurtsen die erg enthousiast was over de betrokkenheid en de potentie van de deelnemers.

Na het behalen van dit certificaat gaan er 5 trainers vanuit SV De Rijp door met de vervolgcursus Voetbalcoach 1 pupillen, die dit voorjaar van start zal gaan in Hoorn.

Geslaagden_JVC-cursus_22-01-2024.jpeg

Vlnr: Bram Stoop, Marc Daemen, René Rol, Rick Stoop, Barry Miedema, Anika Nibbering, Edine Remmerswaal, Piet Twint, Jeroen Schulze, Maarten Duijn, Nica van Rijswijk, Nick Geurtsen (docent KNVB)
Ontbrekend op de foto: Denis Keetman (afwezig ivm herstel hernia-operatie) en Chantal van Oostende (afwezig, rond haar cursus af bij AFC 34)

We zijn binnen het Technisch Hart van SV De Rijp enorm blij dat we als club een eerste stap hebben kunnen zetten om de begeleiding van onze jeugdafdeling naar een hoger plan te tillen. Deze groep vrijwilligers vormt een mooie basis die nog jaren mee kan. Een van de acties die we daarom direct hebben ondernomen is dat we deze groep als “klankbordgroep jeugd” gaan gebruiken waarin we samen het jeugdbeleid verder vorm gaan geven.

Tot slot zijn we druk bezig om meerdere scholingsmomenten aan ons kader aan te bieden in samenwerking met de KNVB.
Mocht je ook interesse hebben in deelname aan de volgende JVC cursus? Laat het dan even weten en stuur een mail naar Patrick Oudejans ([email protected])

Met sportieve groet,

Technisch Hart SV De Rijp