Wedstrijdverslag SV De Rijp JO9-1 - EVC JO9-1 op 20 januari

21 januari 2024 15:45

Onze JO9-1 begint de eerste wedstrijd in de nieuwe fase van de competitie met een overwinning. Lees het verslag van deze sportieve wedstrijd op zaterdag 20 januari.

Wedstrijd informatie
Datum: 2024-01-20
Klasse: tweede klass
Tegenstander: EVC JO9-1
Thuis/Uit: Thuiswedstrijd
Spelbegeleider: Jelle Kaptein

Keeper: Aiden Smiet
Verdediging: Joeri van Dulken, Owen Arends en Mees de Vries
Middenveld: Dani Klinkhamer en Winston Dekker
Aanvallers: Koen Kaptein, Liam Derksen en Milan Stoop

Weer
5 graden, koud, klein vlaagje wind. De kinderen hadden hier minder last van dan de ouders. Het kunstgrasveld lag er mooi bij 😉

De wedstrijd

• De spelers kregen allemaal twee opdrachten mee vandaag. De keeper: "veel coachen". De verdedigers: "vrij staan aan de zijkant bij balbezit keeper" en "via de zijkanten naar voren voetballen". De middenvelders: "mee verdedigen" en "niet laten schieten vanuit middenveld" en de aanvallers "mee verdedigen" en "aan de zijkant staan wanneer we gaan aanvallen".
  • In het JO9-1 team is Owen Arends de verdediging komen versterken en Liam Derksen de aanval.
  • In de laatste wedstrijd van vorig jaar scoorde verdediger Joeri van Dulken zijn eerste goal, vandaag in de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar schoot hij meteen weer raak!
  • 25-11-2023 Speelden we uit tegen EVC JO9-1, toen verloren we met 6-2. Nu winnen we met 6-3. We maken stappen!
  • Koen Kaptein beloonde zijn harde werken en mee verdedigen met een geweldige hattrick! De ene goal was nog mooier dan de andere. Maar de mooiste goal was zijn eerste, die hij afmaakte na een prachtige voorzet van Liam Derksen.
  • Mees de Vries speelde (zoals eigenlijk altijd) een degelijke wedstrijd en gaf zijn tegenstanders weinig kans!
  • Winston Dekker maakte vandaag weer een mooi doelpunt en liet zijn directe tegenstander geen moment lopen!
  • Dani Klinkhamer was zowel voorin als achter te vinden en maakte veel meters! Hij had bijna nog een doelpunt gemaakt, maar dit werd uiteindelijk een assist!
  • Milan Stoop maakt een doelpunt en hield het veld goed breed tijdens het aanvallen! Hij wist ook enkele keren gevaarlijk te ontsnappen uit de rug van zijn bewakers!
  • Liam Derksen speelde zijn eerste wedstrijd in dit team en deed dat met veel overtuiging. Hij had direct een paar afgemeten voorzetten!
  • Owen Arends liet zien dat hij hard heeft getraind de afgelopen maanden en had zijn tegenstander in zijn broekzak. Een prima debuut!

Scoreverloop
1-0 (Joeri)
2-0 (Koen)

Rust

3-2 (Koen)
4-2 (Winston)
5-2 (Milan)
6-2 (Koen)

Penalties
De penalties waren goed genomen en iedereen was blij dat de wedstrijd werd gewonnen. Er werd netjes handen geschud met de tegenstander en het douchen was weer een groot feest!!

Bericht vanuit de leiding
Gefeliciteerd met jullie eerste wedstrijd deze fase. Het was een mooie pot en er werd hard gestreden. In de rust stond het nog 2-2 en spraken we af dat we de tweede helft met het mes tussen de tanden zouden beginnen. Dat namen jullie serieus want binnen 5 minuten maakten we er 3! Lekker dat we weer zijn begonnen, op naar meer mooie wedstrijden!

Tot volgende week op de training!
JO9-1_t-_EVC_JO9-1_20-01-2024.png