MO11-1 promoveert naar de 1e klasse!

24 december 2023 14:45

Wedstrijdverslag: SV De Rijp MO11-1 - AFC IJburg MO11-2 [3 – 2]

Eindelijk weer een damesteam bij onze SV van de categorie 11. Deze dames ploeteren en zwoegen nu al twee seizoenen gezamenlijk. Vanuit de gemengde melange JO8 - JO9 ontpopte zich aldaar op wens van de meiden zelf alsmede de ouders een heus damesteam. Vorig seizoen van de 4e naar de 3e klasse en dit seizoen meedraaiend in de top van de 2e klasse. Eerste fase 2e plaats en nu 2e fase alweer 2e plaats, maar niet helemaal fair. Met een wedstrijd meer gespeeld door de koploper AFC IJburg (en wij een wedstrijd minder -3 punten dus) was op 16 december de echte krachtmeting tegen ‘de kampioen’.

Startend met het beste doelsaldo 20 voor en 1 tegen traden onze meiden dapper aan. Met in het achterhoofd de laatste uptempo trainingen vanuit het JVC-principe a la KNVB (trainerscursus) was de start een behoorlijk scherpe. AFC opende snel, en met twee dames van een hoofdklasse niveau ontstond er meteen gevaar. Waar AFC niet op gerekend had was de snelle omschakeling na het vakkundig defensief afjagen. Volledig de ontstane ruimte benuttend opende SV De Rijp de score tegen de verhoudingen in met een goed hoorbaar schot tevens onhoudbaar voor de keepster. Zorgvuldig werd de hoek gekozen en prima afgedrukt.
Vrij snel nam de druk weer toe van een goed combinerend AFC, door ongelukkig uitverdedigen kon de 1-1 helaas niet uitblijven. Het was koud en kil en onze vervangende keepster die ook niet helemaal fit was stond half bevroren onder de lat, de daaropvolgende 1-2 was daarom ook geheel begrijpelijk.

Snel de kleedkamer in om op te warmen met de rust en een keeperswissel toe te passen. Na vakkundige pep van de technische staf weer het veld op met frisse moed. Betere combinaties en een snellere omschakeling werden in de laatste 10 minuten beloond. De verdiende 2-2 was een feit. De laatste 10 minuten voetbalden onze dames puur op karakter. Maximale inzet door kracht en gewoon heel veel plezier resulteerde in het enige juiste wedstrijdeinde. Laatste minuut de kroon op het werk, 3-2 en de winst in de tas. Beloning? Promotie naar de 1e klasse!

Klasse meiden wij zijn trots op jullie!

Technische staf MO11-1

MO11-1_promotie_1e_klasse_dec2023.jpg