Wedstrijdverslag Purmersteijn JO9-2 – SV De Rijp JO9-1 [2-7]

3 december 2023 18:15

2 december 2023
Tweede klasse

De ochtend bracht een vrieskou van 1 graad, met twijfel of we wel zouden starten vandaag door de vorst op de grond. Gelukkig bleek het veld prima bespeelbaar en met handschoenen en mutsen trokken we ons niets aan van de kou voor een potje voetbal.

Vincent en Dani waren vandaag helaas afwezig. Spelers kregen voorafgaand aan de wedstrijd allemaal twee gerichte opdrachten mee. Dat varieerde tussen "vrij staan aan de zijkant bij balbezit keeper", "meeverdedigen", "niet laten schieten vanuit middenveld", "snel starten bij een achter bal" en "veel coachen".

De thuisploeg opende sterk met een vroege voorsprong, maar al snel kwamen we langszij. Milan scoorde gelijk met een knappe kopbal uit een corner van Koen. De tegenstander reageerde, maar Milan zette ons op wederom op voorsprong, 1-2. Een gelijke stand volgde, maar Winston bracht ons weer aan de leiding met een verwoestend schot. Aiden groeide deze wedstrijd nog verder als doelman, met uitstekende communicatie en snelle spelhervattingen. Mees zorgde voor een snelle opbouw en een paar gevaarlijke schoten op doel. Bij rust leidden we met 2-3.

In de tweede helft maakte Milan zijn derde, 2-4, dit was een doelpunt na drie keer overspelen zonder de bal de grond te laten raken. Gevolgd door Winston die zijn tweede goal van de dag maakte, 2-5! Ondanks een harde bal in zijn gezicht vocht Kyan dapper door. Koen werd beloond voor zijn harde werken en mee verdedigen met een verdiende goal, onze zesde. Joeri's verschuiving naar het middenveld bleek een succes en dat bekroonde hij met een doelpunt. De eindstand was 2-7.

Ook de penalties gingen er bijna vlekkeloos erin, al konden een paar spelers van de tegenstander niet goed tegen hun verlies. Gelukkig reageerden we er niet op en vierden we de dikke winstpartij met veel gelach en feestvreugde! 😄🎉