Wedstrijdverslag: SV De Rijp JO9-1 - Wherevogels JO9-1

5 november 2023 21:30

Tweede klasse

Hallo sportfans! Het was weer tijd voor een nieuw avontuur met sv De Rijp JO9-1, en wat een dag was het! Vandaag, op 11 november 2023, was het koud, maar gelukkig regende het niet en was de wind redelijk mild. Het was de perfecte dag om weer het veld op te gaan en te schitteren.

We begonnen de dag met enkele wijzigingen. Onze jarige job, Koen, was afwezig omdat hij zijn 9e verjaardag vierde.
Gefeliciteerd, Koen! 🎉 We hopen dat je een geweldige dag hebt gehad.

Maar laten we nu eens kijken naar onze helden op het veld vandaag:

Joeri: Joeri was vastberaden om mee te spelen, zelfs na een week ziek te zijn geweest. Wat een doorzettingsvermogen!
Aiden: Aiden, onze muur achterin, gaf niemand de kans om door te breken. Ondanks dat hij niet veel had geslapen, hield hij stand als een ware pitbull.
Kyan: Kyan stapte dapper in het doel nadat Joeri moest afhaken en toonde katachtige reflexen.
Mees: Onze ijzersterke stoomtrein op de verdediging, die er samen met Aiden voor zorgde dat de tegenstander het zwaar had.
Winston: Als een hyena op het middenveld ging Winston tekeer, veroverde ballen en verdeelde het spel als een meester
strateeg.
Dani: Dani was als altijd een toonbeeld van inzet en werklust op het veld. Een echte box-to-box middenvelder!
Milan: Milan was hongerig na een paar weken zonder wedstrijden en liet dat zien!

En dan, de wedstrijd...

Na een pauze van 4 weken mochten we eindelijk weer het veld op, deze keer een klasse lager, waar we hoopten beter uit de verf te komen. Het thema van onze training was 'vrijlopen', en we hadden in de voorbespreking van de wedstrijd afgesproken dat we ons zouden richten op vrijlopen en mee verdedigen.

In de eerste helft zagen we dat iedereen zich aan de afspraken hield. We vochten als leeuwen om de bal te veroveren als die een keer verloren ging. Aiden zette een fantastische muur achterin en Kyan en Mees stonden als een rots voor de verdediging. Aan onze kant waren Winston en Dani net hyena's op het middenveld, ze veroverden ballen en verdeelden het spel. En Milan, nou, hij liet zien dat hij terug was en scoorde een loepzuivere hattrick! Vooral het snelle in dribbelen, uitkappen en van afstand scoren is een mooi wapen!
We gingen de rust in met een verdiende voorsprong van 3-1.

Na de rust scoorde Winston al snel een fantastisch doelpunt, wat ons een voorsprong van 4-1 opleverde. We waren in extase! Maar De Wherevogels lieten zien dat ze niet zomaar op zouden geven en maakten het spannend met twee snelle doelpunten, waardoor het 4-3 werd. Met nog maar twee minuten op de klok, liet Kyan zijn katachtige reflexen zien en redde ons met een prachtige redding van een gelijkspel.

Eindelijk hebben we gewonnen en wat waren we blij! Het was een teamprestatie van formaat, en we vierden onze overwinning met perfect genomen penalty's. Allemaal waren ze raak. Op naar de volgende wedstrijd, we hebben de smaak te pakken! ⚽🌟