Jan Smit stopt na 40 jaar vrijwilligerswerk

4 oktober 2023 21:30

Jan Smit, wie kent hem niet? Na 40 jaar stopt hij met vrijwilligerswerk bij zijn SV De Rijp. Hij heeft in die jaren vele vrijwilligerstaken gedaan; van leider, vlagger tot onderhoud, lijnen trekken op de velden en rondbrengen van het clubblad. SV De Rijp is trots op zo’n trouwe vrijwilliger!

Jan is begonnen als jeugdleider bij zijn zoon. Daarna is hij grensrechter geworden bij het eerste en tweede elftal; volgens de spelers vlagde hij veel te eerlijk, dus voor hem werd een opvolger gevonden. Maar Jan bleef betrokken bij de vereniging. Hij is erg handig dus kwam bij de onderhoudsploeg van SV De Rijp. Dat heeft hij ruim 20 jaar gedaan. Ook heeft Jan 15 jaar lang de lijnen op de velden getrokken. De laatste jaren zittend op de sitra, zo noemen we deze ‘lijnentrekker’.

Op maandagmorgen was hij jarenlang onderdeel van de schoonmaakploeg. Met de schrobmachine maakte hij de vloer in de kantine en de kleedkamers schoon. Op het moment dat hij last kreeg van zijn schouders en de stoelen in de kantine groter en zwaarder werden, viel dit niet meer mee.

Laten we ook niet vergeten dat Jan vrijwilliger was bij de redactie. Elke maandagavond was hij van de partij om het clubblad te ‘rapen’. Hij bracht dan vervolgens het clubblad rond in Graft.

Jan, bedankt voor alles wat je voor SV De Rijp hebt betekend! Hulde!

Jan_Smit_-_Tegel_-_lijnen_trekken.jpg
Jan op zijn sitra, waarmee hij de lijnen trok bij SV De Rijp