Wedstrijdverslag SV De Rijp JO9-1 - ZOB JO9-1

23 september 2023 20:15

23 september 2023: Hé, allemaal! Het was weer tijd voor een potje voetbal voor het geweldige team van SV De Rijp JO9-1. Deze keer speelden we thuis tegen ZOB JO9-1. En weet je wat? We hadden echt geluk, want ondanks al die regen op zaterdag, bleef het vandaag lekker droog en niet te koud. En er was nog iets supercool: we mochten spelen op ons gloednieuwe kunstgrasveld! Hoe gaaf is dat?

Nou, laten we beginnen met een shoutout naar onze scheidsrechter van de dag, Patrick Smit. Super dat jullie als ouders zo betrokken zijn, dit wordt ontzettend gewaardeerd.
We kwamen vandaag met het hele team opdagen (9 man), en dat was geweldig.

Tijdens onze training afgelopen week hadden we keihard geoefend op het volgen van onze tegenstander en het goed met elkaar praten. Iedereen was mega gemotiveerd. Mees leidde ons in de warming-up, en eerlijk gezegd, hij deed het geweldig. Alle oefeningen werden netjes uitgevoerd. Daarna knalden we een paar ballen op de keeper om warm te worden. Toen waren we helemaal klaar om te rocken!

Aiden begon als onze topkeeper, met Joeri, Kyan en Mees in de verdediging. Op het middenveld en in de aanval wisselden Winston, Dani, Ravi, Koen en Milan elkaar af. De aftrap was als een droom die uitkwam, want Winston knalde de bal al snel in het doel en we stonden 1-0 voor! Onze allereerste voorsprong van het seizoen, hoera! Maar helaas werd ZOB wakker geschud en scoorden ze in de eerste helft 6 goals. De ruststand was 1-6.

In de pauze hebben we elkaar aangemoedigd en besloten dat we de eerste helft als vergeten moesten beschouwen. Het was weer 0-0, en we gingen als dolle stieren de tweede helft in. Jongens, we schreeuwden als gekken naar elkaar om elkaar te helpen! Maar we kregen nog een goal tegen, 0-1.
Toen kwam het grote moment, Koen maakte een waanzinnige volleygoal en het leek wel alsof Mbappé himself meedeed! ZOB scoorde opnieuw, maar wij gaven niet op, 1-2. En toen, beste mensen, gebeurde het wonder. Ravi, die weer geweldig stond te keepen de tweede helft, gaf de bal aan Mees, die een schaar maakte en de bal naar Joeri speelde. Joeri legde hem breed naar Kyan, en Dani nam het over. Hij speelde de bal slim door twee verdedigers naar Aiden. Aiden bewaarde het overzicht en gaf met een briljante pass Milan een schietkans. Milan schoot de bal vanaf een afstandje in de verre hoek! GOAAALLL! 2-2 in de laatste seconden. Wat een prestatie! We hielden ZOB in de tweede helft op een gelijkspel. En de penalty's? Die wonnen we!

Eerste helft: 1-6

Tweede helft: 2-2

Penalty's: gewonnen!

Elke speler van SV De Rijp JO9-1 had een speciaal plekje uitgekozen voordat ze de penalty's namen, en we wonnen die reeks!

Dus, volgende week wacht ons een nieuwe uitdaging tegen Hercules Zaandam. Het wordt vast weer lastig, maar dat is oké, want we zetten onze tanden erin en laten ons niet overlopen.
Geweldig gedaan boys!

Op naar de volgende wedstrijd, vol avonturen en doelpunten!