Wedstrijdverslag: SV de Rijp JO9-1 - (rkav) Volendam JO9-3

18 september 2023 9:45

16 september 2023: De zon straalde op het prachtige veld 3, gelegen naast de Oosterven, en de sfeer was ondanks het vroege tijdstip uitstekend. Onze trouwe krijgers, dezelfde als vorige week, stonden klaar voor een nieuwe uitdaging. Helaas was Kyan opnieuw verhinderd door ziekte, maar we kijken reikhalzend uit naar zijn terugkeer op het veld, wetende dat we zijn inbreng goed kunnen gebruiken.

De aftrap klonk om half 10, een tijdstip dat voor sommige ouders vroeg was gezien de kermis in het dorp. Gelukkig stond Paul Dekker aan het roer, bereid om de wedstrijd in goede banen te leiden. Hij toonde autoriteit van begin tot eind, wat respect afdwong bij zowel spelers als publiek.

Deze week stonden we tegenover Volendam JO9-3, een team dat maar liefst 3 keer per week traint. Hun toewijding was duidelijk zichtbaar tijdens de wedstrijd, en we kregen een waar Volendams voetballesje voorgeschoteld. Na een ietwat zwakke eerste helft, waarin we onze tegenstanders te veel ruimte gaven en een beetje misten aan doorzettingsvermogen, herpakten we ons in het tweede deel van de wedstrijd. Milan voegde zelfs een prachtige lobgoal toe aan ons repertoire.

Op doel wisselden Ravi en Aiden elkaar af, en samen voorkwamen ze dat de score veel hoger opliep. Het is duidelijk te zien dat Joeri, Aiden, Mees en Ravi hard werken om elkaar op de juiste positie te zetten en elkaar aan te moedigen. Dit teamwerk is bewonderenswaardig!

Dani, Winston, Koen en Milan verrasten de tegenstanders met hun slimme positionering en wisselingen van plek. Soms wisten zelfs zijzelf niet meer precies waar ze liepen, maar dat is een teken van creativiteit en flexibiliteit. De verdediging wordt sterker als we elkaar helpen en vechten voor de bal op het moment dat we deze verliezen.

Aan het einde van de wedstrijd, tijdens de sportieve felicitaties aan de tegenstander, wensten de Volendammers ons zelfs een "slaap lekker" toe, een teken van fair play en vriendschap. Tijdens de penalty's werd er geroepen om een 'muurtje bouwen!' en 'muurtje metselen!' en we knalden nog een paar prachtige penalties in het net.

Volgende week wacht ons opnieuw een thuiswedstrijd, dit keer tegen ZOB JO9-1. Laten we ons voorbereiden en vastberaden zijn, wetende dat winnen vanzelf komt als we ons best doen en als een hecht team samenwerken.

De kippenborstjes kunnen maar beter nat zijn, want ons team is klaar voor de uitdaging! Wat de uitslag ook wordt, we blijven groeien en samen sterker worden. Op naar de eerste overwinning!
Uitslag 1-10

wedstrijdverslag_JO9-1_VolendamJO9-3_16-09-2023.jpg