SV De Rijp is KNVB| ARAG FAIR-PLAY gecertificeerd

1 mei 2016 9:30

Op zaterdag 30 april 2016 heeft betaald voetbal scheidsrechter Dennis Higler het KNVB│ARAG FairPlay certificaat uitgereikt aan SV De Rijp. Dit is een kwaliteitskeurmerk voor professioneel arbitragebeleid binnen de vereniging.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SV De Rijp heeft al vele jaren de nodige aandacht voor haar scheidsrechters. Onder leiding van de scheidsrechterscommissie heeft de vereniging ruim voldoende gediplomeerde scheidsrechters. Er is een professioneel beleid opgezet welke is terug te zien in de begeleiding en opleiding van scheidsrechters, de waardering en uitrusting van de scheidsrechters en in de wijze waarop het arbitragebeleid een plek heeft gekregen binnen de vereniging. Deze zaken waren voor de KNVB aanleiding om SV De Rijp te certificeren.
Het KNVB│ARAG FairPlay certificaat is een keurmerk waar SV De Rijp zeer trots op is!
Van de circa 3000 voetbalverenigingen die we in geheel Nederland hebben, zijn er op dit moment 53 voetbalverenigingen die dit keurmerk hebben. We bevinden ons dus in een select gezelschap!
Uiteraard heeft de KNVB zich ten doel gesteld om dit aantal in de loop van de tijd uit te breiden. Gecertificeerde verenigingen, zoals SV De Rijp, zullen hiertoe de voetbalverenigingen in de buurt ondersteunen bij het opzetten van een scheidsrechtersbeleid.

Na het welkomstwoord van voorzitter Erik Oudshoorn was het Hans Knijn die als scheidsrechterscoördinator het arbitrageplan van SV De Rijp aan alle aanwezigen presenteerde.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hierna werd het convenant ondertekend door Dennis Higler, Erik Oudshoorn en de afgevaardigde van de KNVB, de heer Hans Buitenhuis.

Uit handen van Dennis Higler ontvingen we het bijbehorende FairPlay Zone bord en een sporttas met inhoud: scheidsrechtershirts, een scheidsrechtercoördinatorsjas, mapjes met scoreboekjes, pennen, tossmuntjes en gele/rode kaarten.
Ook is SV De Rijp nu vermeld in de “Wall of Fame” op www.scheids-assist.nl, hét platform voor iedereen die meer wil weten over arbitrage.

Om 10:30 uur hebben we de wedstrijd SV De Rijp C2 – Hollandia C2 gekeken. Deze wedstrijd stond onder leiding van Ron van Dort die direct al gekleed ging in het nieuw ontvangen scheidsrechtershirt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tijdens de wedstrijd kon Dennis Higler, samen met de aanwezige verenigingsscheidsrechters, de verrichtingen van Ron beoordelen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Na afloop van de wedstrijd was er een fotomoment ingepland met zoveel mogelijk aanwezige verenigingsscheidsrechters waarbij het ontvangen “FairPlay Zone” bord trots werd gepresenteerd.
Als afsluiting van deze feestelijke ochtend was er in de bestuurskamer nog een lunch waarbij Dennis zijn opmerkingen aan Ron kwijt kon met betrekking tot de arbitrage van de wedstrijd. En dat betrof maar een enkele opmerking…! Vervolgens vertelde Dennis over zijn ervaringen in het betaalde voetbal en had hij voor de aanwezigen nog tips waar ook wij als verenigingsscheidsrechter zeker wat aan hebben.

Met het behalen van dit FairPlay certificaat hebben wij, op die zonnige zaterdagochtend, door en met al onze scheidsrechters, SV De Rijp weer goed op de kaart gezet!

N.B. Ga voor de hele foto-impressie, gemaakt door Coen Stoop, naar het SV De Rijp fotoboek.