Verslag SV De Rijp JO10-1 van zaterdag 18 maart 2023

27 maart 2023 16:30

Lichtelijk zonnetje, wolkje en een lenteachtige temperatuur. Zeer fitte pupillen die dolgedraaid zijn van enkel de trainingen. De afgelasting van vorige week zaterdag waarbij een dik pak sneeuw helaas onze velden had bedekt. Met de voorliggende vakantie was dit allemaal een beetje te veel. Er moest gespeelt worden en wel snel ook!

Bij uitstek een mooie wedstrijd op het programma, een beetje een Derby kun je wel zeggen. Zeer fanatieke aanhang, op het scherpst van de snede, en een team waarbij verliezen niet in het woordenboek staat (stond😉.) Dat bleek vorig jaar wel toen wij ze thuis hadden…ze kwamen 5-3 achter, de sfeer nam toen aparte vormen aan kan ik u vertellen. Commentaar op de arbitrage alsmede onsportief gedrag voerde destijds "even" de boventoon. Aangeslagen als ons team hierdoor was met deze " te fanatieke strijdwijze" werd het nog 5 - 5 in de laatste 5 minuten. Deze wedstrijd stond behoorlijk in het geheugen gegrift kan ik u vertellen. Met deze voorkennis hebben wij onze pupillen enigszins voorbereid voor zover dat mogelijk was.

Meteen vanaf het begin voluit en erbovenop, sportief maar met strijd en rijper passie. Na de aftrap kreeg de wedstrijd al gauw kleur. Ilpendam opende snel de score dit met een mooie uitgespeelde kans en een droge schuiver. Aanhaken was het devies en na een rappe loop actie werden onze spitsen in stelling gebracht om zo af te tekenen voor de 1-1. Vanaf dit punt liet de arbitrage het ook even afweten, de bal werd ruim over de lijn gespeeld door Ilpendam, en dit werd "niet"😳 gezien maar hiermee was de 2-1 wel een feit. Na vakkundig appel🫡 van een lid van onze technische staf moest de arbiter wel eerlijk zijn, al wees hij iets te snel naar de middenstip. We lieten het voor wat het was en door voetballen maar. Vlak voor het eindsignaal liepen wij alsnog de gelijkmaker binnen.

De tweede helft was voor onze walvisvaarders, Ilpendam kwam er niet meer aan te pas, ook niet door de extra hulp van de arbiter. Handsballen wel fluiten in het voordeel van Ilpendam, maar weer niet in het voordeel van De Rijp. Ook hier was een nette😇 opmerking van onze staf tegen dovemans oren gericht. We liepen snel uit naar 2 - 4, en zelfs de onnodig extra bijgetrokken tijd kon dit niet voorkomen. Zoals wij in De Rijp dan maar zeggen:" Eentje toe"? 🤣🤣

Knappe prestatie van onze pupillen, weer trots op jullie! Op naar Purmersteijn, om ook hier weer de naam van onze vloot te verdedigen.

Technische staf JO10-1